Selasa, 22 Mac 2011

Cuti Sekolah Saya Selama Seminggu :)

Pada minggu yang lalu, saya telah pergi ke Resorts World Sentosa untuk menonton sebuah muzikal yang bertajuk 'Voyage De Lavie' bersama kakak saya, mak cik saya dan kawan-kawannya. Sebelum menonton, kami pergi makan malam.
Tiket saya berharga $108 tetapi keluarga saya atau mak cik saya tidak perlu membayar kerana mak cik saya telah mendapat beberapa tiket percuma.
Muzikal itu amat menyeronokkan! Ada yang membuat silap mata juga! 
Selepas itu, kami pulang rumah kerana sudah pukul sebelas malam :(

Pada hari Sabtu (12/03/2011), saya menghadapi penyakit selasema. Sebab itulah saya tidak ke mana-mana lagi :(

Saya rasa cuti sekolah di Singapura mencukupi kerana kami ada masa untuk berehat dan belajar untuk peperiksaan yang akan datang. Sekiranya saya Menteri Pendidikan di Singapura, saya akan memberi cuti sekolah yang mencukupi supaya para pelajar ada masa untuk rehat and bercuti bersama keluarga mereka :)

5 ulasan:

  1. Cikgu rasa tiket yang berharga $108 agak mahal sebab cikgu ada 6 anggota keluarga kesemuanya. Hmmm...kalau $108 kali 6 orang...cikgu terpaksa membelanja sebanyak $648...Wow! Mahalkan?

    BalasPadam
  2. Ya, Cikgu.. saya tidak rugi menonton muzikal itu :)

    BalasPadam
  3. Wah! Seronak ya! Betul jugak kata Cikgu Tuty. Mahal juga!

    BalasPadam
  4. Kalau dah dapat tiket percuma,bagus jugak!! Tak payah nak bayar mahal-mahal eh...

    BalasPadam