Selasa, 27 Julai 2010

Lawatan Pendidikan Ke Brunei Darussalam

Pada 26 Mei 2010 - 30 Mei 2010, sekolah kami telah mengadakan lawatan pendidikan ke Brunei Darusslam. Antara semua murid Bahasa Melayu, 20 murid dipilih. Saya pun dipilih. Di Brunei, kami melawat Sekolah Rendah Junjongan, Kilang Sagu, Sawah Padi, dan lain-lain lagi. Semasa di Sekolah Rendah Jujongan, saya berkawan dengan tiga murid di sekolah itu. Di situ, kami dapat mencuba kuih-muih yang terdapat di situ. Saya suka 'Ambuyat' yang guru-guru di situ menjemput mencuba. Kami pun bermain mainan tradisional Brunei. Lawatan tersebut amat menyorokkan. Saya sudah mula merindui rakan-rakan saya di situ. Bahasa Melayu Singapura lebih senang kerana tiada Bahasa Daerah. Walaupun saya akan merindui keluarga saya, lawatan itu tetap membawa kenagan manis.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan