Ahad, 11 Julai 2010

Peraduan Berbahasa Melayu

Saya pernah bermain Sahibba antara kawan-kawan saya semasa masa lapang. Pertandingan Sahibba agak mercabarkan kerana saya harus tahu banyak perkataan untuk memenangi pertandingan itu. Saya menjadi risau dan takut apabila kawan-kawan saya menggunakan perkataan-perkataan lebih panjang. -Jika kamu menggunakan perkataan-perkataan yang panjang, lebih banyak markah akan diberikan. Saya asyik kalah kerena bahasa Melayu saya tidak kuat, tetapi saya tetap mencuba permainan tersebut. Pertandingan Sahibba boleh meluaskan kosa kata kami. Apabila sudah sedikit tempat di papan tulis, saya terpaksa menggunakan perkataan-perkataan pendek. Walaupun saya tidak memenangi pertandingan tersebut, saya masih berasa seronok semasa bermain dengan kawan-kawan saya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan